Relacja ze Szkolenia SUR 2019

Agenda Szkolenia SUR

DZIEŃ I, 22.10.2019 r.

9.00 - 9.30
Rejestracja uczestników
9.30 - 9.40
SALA GRUNWALD: Rozpoczęcie pierwszego dnia Ogólnopolskiego Szkolenia Służb Utrzymania Ruchu 2019
9.40 - 10.10
SALA GRUNWALD
TOP 5 największych oszczędności w działach utrzymania ruchu
Arkadiusz Burnos
Managing Director EMEA SEAM Group Europe
10.10 - 11.20
SALA DĘBIEC

System IT oraz procesy w Utrzymaniu Ruchu – skuteczna transformacja

Arkadiusz Burnos
Managing Director EMEA
SEAM Group Europe

SALA WILDA

Jak pewnie przeprowadzić wielopokoleniowy zespół przez zmiany transformacyjne w firmie?

Piotr Bonarski
Operation Manager
Haerter Technika Wytłaczania

Piotr Motyka
Project Management Officer
Haerter Technika Wytłaczania

11.20 – 11.35

PRZERWA KAWOWA

11.35 – 12.50

SCENA WYSTAWCÓW

12.50 - 13.40

SALA GRUNWALD

InnerWeb + E-Pozwolenia na pracę + Ochrona Przed-Pożarowa + Geolokalizacja
Marcin Worecki
Prezes World Industry Programming "WIP" Sp. z o.o.
13.40 - 14.25

OBIAD

14.25 - 15.35
SALA DĘBIEC

Jak pewnie przeprowadzić wielopokoleniowy zespół przez zmiany transformacyjne w firmie?

Piotr Bonarski
Operation Manager
Haerter Technika Wytłaczania

Piotr Motyka
Project Management Officer
Haerter Technika Wytłaczania

SALA DĘBIEC

System IT oraz procesy w Utrzymaniu Ruchu – skuteczna transformacja

Arkadiusz Burnos
Managing Director EMEA
SEAM Group Europe

15.35 - 16.00

REJESTRACJA W HOTELU

16.10

ZBIÓRKA W HOLU HOTELU I WYJAZD DO SKODA AUTO LAB

16.30 - 19.00

ATRAKCJA SPECJALNA – SKODA AUTOLAB

19.00 - 19.30

POWRÓT DO HOTELU

20.30 - 24.00

KOLACJA I COCKTAIL PARTY

DZIEŃ II, 23.10.2019 r.

8.30 - 9.45

SALA DĘBIEC/WILDA

Warsztat specjalny – projektowanie konstrukcji modułowych w utrzymaniu ruchu.
Sebastian Szram
Focus Improvement Pillar Leader
Unilever Poznań

(Zapisy na warsztat pierwszego dnia szkolenia)

9.45 - 10.55
SALA DĘBIEC

Prewencja, Diagnostyka, TPM oraz metody LEAN w utrzymaniu ruchu - skuteczność, elastyczność, wielozadaniowość

Arkadiusz Burnos
Managing Director EMEA
SEAM Group Europe

Tomasz Mendelski
Senior Consultant
SEAM Group Europe

SALA WILDA

Ludzie przychodzą do firmy, a odchodzą od szefa - osiągaj cele i bądź człowiekiem.

Szymon Jakubowski
Szef Działu Inżynierii, Fabryka Volvo Polska, Global Process Manager w Grupie Volvo BUS

10.55 - 11.25

PRZERWA KAWOWA

11.25 - 12.05

SALA GRUNWALD

Kontrola stanu dynamicznego maszyn przy użyciu metod wibrodiagnostycznych – zadania pomiarowe oraz wady i zalety
Andrzej Skrzypkowski
właściciel
AS Instrument Polska
12.05 - 13.20
SALA DĘBIEC

Ludzie przychodzą do firmy, a odchodzą od szefa - osiągaj cele i bądź człowiekiem.

Szymon Jakubowski
Szef Działu Inżynierii, Fabryka Volvo Polska, Global Process Manager w Grupie Volvo BUS

SALA WILDA

Prewencja, Diagnostyka, TPM oraz metody LEAN w utrzymaniu ruchu - skuteczność, elastyczność, wielozadaniowość

Arkadiusz Burnos
Managing Director EMEA
SEAM Group Europe

Tomasz Mendelski
Senior Consultant
SEAM Group Europe

13.20 - 14.35

SALA DĘBIEC + WILDA

WARSZTAT SPECJALNY – projektowanie konstrukcji modułowych w utrzymaniu ruchu.

Sebastian Szram
Focus Improvement Pillar Leader
Unilever Poznań

14.35 - 15.00

POŻEGNALNY POCZĘSTUNEK

Szczegółowy program VII Ogólnopolskiego Szkolenia Służb utrzymania Ruchu:

BLOK I

Kapitanie, cała naprzód!

Skuteczna transformacja działu UR podczas wdrażania nowych systemów IT oraz rozwiązań technicznych.

Opierając się na zapisach z dzienników pokładowych kapitanów okrętów morskich Matthew Fontaine Maury – amerykański oficer marynarki, astronom, oceanograf i kartograf – opracował mapę głównych prądów oraz wiatrów oceanicznych. Wszystko to zadziało się jeszcze przed wynalezieniem telefonu przez Alexandra Graham Bella w 1876 r.!
Analogowe BIG DATA przeniosło kartografię na wyższy poziom i usprawniło żeglugę morską znacząco skracając czas transportu dóbr między kontynentami.
To jeden z początków BIG DATA, a Ty jak je dziś wykorzystujesz?
  • Często zbieramy dane powierzchownie z planów, harmonogramów, przeglądów pomijając szereg danych dostępnych „z podłogi” – maszyn i urządzeń realizujących procesy technologiczne. Dowiedź się jak przygotować strategię pracy z danymi, która zaangażuje wszystkich pracowników do zmian bez względu na ich wiek, przyzwyczajenia i doprowadzi do istotnego zwiększenia niezawodności.
  • Jak wykorzystywać nowoczesne technologie do przekazywania informacji z mostku kapitańskiego do maszynowni przy zachowaniu ich 100% kompletności oraz aktualności? CMMS, SCADA, MES - jak będzie wyglądał zintegrowany system w przyszłości?
  • Bądź sterem, żeglarzem i okrętem – projektuj, monitoruj i usprawniaj wskaźniki w swoim środowisku aby trzymać określony kurs. Jak należy podejść do zbierania i mierzenia danych w UR - co mierzyć i obserwować, jak długo, kiedy jest sens zrobić pierwszy użytek z obserwacji.
  • Jakich informacji mają za zadanie dostarczać mierniki efektywności, aby były praktycznym narzędziem w rękach szefa UR? Krok po kroku omówimy błędy w definiowaniu systemu wskaźników, które powodują "rozjazd" między stanem rzeczywistym i utratę korzyści z liczenia wskaźników.

BLOK II

Z kompasem i mapą sprawnie omijaj wszystkie przeszkody.

Skuteczność, elastyczność, wielozadaniowość. Strategiczne podejście do Lean z wykorzystaniem TPM.

Wyobraź sobie wózek narzędziowy o wielkości niemal 3 boisk piłkarskich. Do tego wyposażony w napęd atomowy o zasięgu 5 000 000 mil morskich zabierający na pokład 90 maszyn typu F/A-18 Hornet, Super Hornet, E2 Hawkeye oraz Seahawk.
Poznaj lotniskowiec klasy USS Nimitz – wielozadaniowy wózek narzędziowy marynarki wojennej USA wykorzystywany do panowania w powietrzu oraz wykonywania uderzeń na cele lądowe.
A Ty, jak elastyczny jesteś w swoim zakładzie?
  • Pomimo nieustannej ewolucji w obrębie techniki pewne fundamenty takie jak podstawy nawigacji, komunikacji, alfabet Morse’a pozostają bez zmian. Jak przekonać ludzi do tego, aby poza pogonią za najnowszymi rozwiązaniami techniki zachowali równowagę i dbałość o fundamenty które przejawiają się w podejściu Lean oraz TPM?
  • Jak wdrożyć kluczowe elementy Lean w utrzymaniu ruchu i na produkcji, aby poprawiać osiągi i redukować koszty z roku na rok? Jak sprawić, aby inżynier czuł się odpowiedzialny za podległy obszar – cele indywidualne, zespołowe, egzekwowanie wyników?
  • OEE nie da się poprawić w pojedynkę. Zacznij współpracować z produkcją ramię w ramię przy skracaniu czasu przezbrojenia metodą SMED. Przekonaj się, dlaczego to Dział Utrzymania Ruchu powinien inicjować działania SMED w firmie.
  • Bądź jak lodołamacz i przebij się przez kruchą pokrywę utrudniającą komunikację na linii produkcja – UR. Jak powinna wyglądać struktura organizacyjna działu produkcji i działu UR i ich wzajemna zależność, aby działy te ze sobą współpracowały - przykładowe diagramy optymalnej organizacji wraz z uzasadnieniem i uzyskanymi efektami.

BLOK III

Sam sobie sterem, żeglarzem, okrętem. Czy jednak na pewno?

Ludzie przychodzą do firmy, a odchodzą od szefa - osiągaj cele i bądź człowiekiem

5 grudnia 1914 r. 27-osobowa załoga kapitana Ernesta Shackletona wyrusza badać Antarktydę. Zaledwie po kilku dniach od rozpoczęcia podróży zostaje na 10 miesięcy uwięziona pośród gór lodowych na wodach Morza Weddella. Kapitan wraz z 5 towarzyszami wyrusza w 800-milową podróż w poszukiwaniu pomocy, po której sprowadza wszystkich bezpiecznie do domu.
A Ty? Jakim jesteś kapitanem? Aye!
  • Wyniki są ważne, ale nigdy ważniejsze niż ludzie. Zachowaj spokój nawet przy 10 w skali Beauforta. Jak dbać o wyniki nie kosztem pracowników, a wspólnie z nimi?
  • Obserwuj wszystko z bocianiego gniazda i wyprzedzaj zbliżające się wydarzenia. Naucz się rozpoznawać emocje zespołu oraz gaś je zanim się zapalą.
  • Jaka jest różnica pomiędzy słuchać, a słyszeć? W jaki sposób aktywnie i umiejętnie słuchać głosu własnego zespołu, a przy tym skutecznie egzekwować ustalenia?
  • Ocena pracownika od podszewki, czyli jak przekazywać pozytywne i negatywne informacje zwrotne różnym typom pracowników, aby faktycznie wpływać na jego zachowanie bez zbędnych niedomówień.
  • Cała naprzód! Nie bój się wypłynąć na głębokie wody wyposażony w odpowiednie narzędzia do motywacji swoich pracowników. Matryca kompetencji pracowników - co można dzięki niej uzyskać w zakresie motywacji w perspektywie krótko- i długoterminowej – od budowania listy kompetencji po ścieżkę rozwoju pracowników.
  • Namierzaj, identyfikuj oraz rozbrajaj szkodliwe przekonania u pracowników. Jak radzić sobie ze złymi wzorcami wśród załogi.

BLOK IV

Zakończ ciągłe przeciąganie liny w zespole i złap w żagle pomyślne wiatry.

Jak pewnie przeprowadzić wielopokoleniowy zespół przez zmiany transformacyjne w firmie?

Airbus A380 to obecnie największy pasażerski samolot na świecie - kosztuje bagatela 432 mln $. Jeśli na początku XX w. chcielibyśmy zbudować największy statek pasażerski na świecie – musielibyśmy wydać równowartość 5 Airbusów A380 - tyle właśnie kosztował brytyjski transatlantyk, który w nocy z 14 na 15 kwietnia 1912 roku zatonął po zderzeniu z górą lodową podczas swojego dziewiczego rejsu.
Dlaczego tylko 1 z 6 depesz ostrzegawczych trafiła w ręce kapitana Edwarda Johna Smitha? Czy prawie 40 lat różnicy wieku między kapitanem a radiooperatorami mogło mieć na to jakiś wpływ?
  • Kapitan proszony na pokład. Jakie struktury organizacyjne bezpośrednio przekładają się na wzrost niezawodności maszyn dzięki umiejętnemu zarządzaniu pracownikami wielopokoleniowymi? Jak przydzielić obowiązki i odpowiedzialność w kilkuosobowym dziale UR, a jak zbudować skuteczną strukturę organizacyjną utrzymania ruchu w dużej firmie?
  • SMED to nie tylko urządzenia i maszyny - korzystaj z dobrodziejstw techniki zatrudniając na pokład nowych członków załogi i skracając czas ich wdrażania wykorzystując e-learning oraz grywalizację.
  • Przekazujesz swój zespół nowej, dużo młodszej osobie, a może wręcz przeciwnie – przejmujesz dział od osoby, która zarządzała nim całe swoje życie. Co zrobić, aby maksymalnie dobrze wykorzystać czas przekazywania sobie tajników działania firmy i działu UR bez zbędnych napięć wynikających z różnic pokoleniowych.
  • Dlaczego zamiast postępować „według instrukcji” warto szukać własnego stylu? Poznaj praktyczny „Podręcznik bycia menedżerem”.
  • Jak szybko i skutecznie korygować postawy i zachowania członków zespołu przez udzielanie informacji zwrotnej nie wpływając negatywnie na atmosferę wśród załogi?
  • Jak praktycznie wykorzystać motywacyjną rolę wizualizacji osiągnięć, aby trafić do wielopokoleniowej załogi i przekonać o słuszności działań?

BLOK V

Warsztat specjalny – projektowanie konstrukcji modułowych w utrzymaniu ruchu.

Zajęcia na laptopach
Projektowanie wózka SMED

Uzyskane umiejętności:

  • Skrócenie czasu przezbrojeń maszyny dzięki lepszym uporządkowaniu i dostępności narzędzi oraz części maszyn.
  • Praktyczne rozwinięcie koncepcji JIS - Just in Sequence, dzięki czemu specjalista techniczny podchodzi do maszyny z gotowym zestawem części zamiennych.
Sporządzenia wizualizacji warsztatu UR

Uzyskane umiejętności:

  • Optymalne rozlokowanie maszyn oraz części na warsztacie celem redukcji powierzchni oraz dostosowania layoutu do procesu realizowanego na warsztacie.
  • Uporządkowanie części na regałach z uwzględnieniem zasad 5S poprawi wskaźnik MTTR (Mean Time to Repair).

Poznaj trenerów Szkolenia SUR:

Arkadiusz Burnos
Arkadiusz Burnos
Managing Director,
Managing Director EMEA,
SEAM Group, LLC

Lider kilkunastoosobowego zespołu konsultantów w zakresie Zarządzania Majątkiem i konsultant wiodący w wielu strategicznych projektach w zakresie Zarządzania Majątkiem.

Ekspert w zakresie utrzymania ruchu, zarządzania niezawodnością i kosztami eksploatacji majątku, prowadzenia projektów przemysłowych (autor wiodący metodyki Industrial Project Management), trener wykładowca ponad 150 szkoleń i wydarzeń branżowych związanych z Zarządzaniem Majątkiem i Zarządzaniem Technicznym. Specjalista ds. prewencyjnego UR, analiz niezawodnościowych (m.in. RCM, LDA, RAM), analiz ryzyka w zakresie majątku technicznego, analiz krytyczności majątku. Absolwent Wydziału Mechanicznego Akademii Morskiej w Szczecinie oraz Programu MBA prowadzonego przez Uniwersytet Szczeciński z Manchester Metropolitan University. Posiada doświadczenie w doskonaleniu produkcji, systemów utrzymania ruchu oraz zarządzania majątkiem technicznym z wykorzystaniem licznych metodologii i strategii, jak i mierzeniu i analizie efektywności wg ISO 55000. Posiada szerokie doświadczenie w doborze oraz wdrażaniu systemów CMMS/EAM –m.in. SAP (PM), INFOR EAM, IFS, IBM MAXIMO. Wykładowca AZT (Akademii Zarządzania Technicznego), MBA oraz Executive MBA.

Sebastian Szram
Sebastian Szram
Focus Improvement Pillar Leader, Unilever Poznań

Doświadczony praktyk w optymalizacji i poprawie wydajności procesów przez wdrażanie standaryzacji i balansu pracy. Propagator kultury Lean Management.

Doświadczenie zdobywał zarówno w branży motoryzacyjnej, pracując dla Volkswagen przy rozruchu fabryki we Wrześni (gdzie koordynował pracę zespołu Low Cost Automation), jak i poza nią. Zawsze blisko związany z obszarem inżynierii procesowej w podejściu Lean.

W Groclin S.A. zarządza Działem Technicznym, Działem Rozwoju Produktu oraz prężnie i dynamicznie rozwija Dział Inżynierii Procesu.

Piotr Bonarski
Piotr Bonarski
Operation Managera
Haerter Technika Wytłaczania

Przez ostatnie 15 lat pracował między innymi w zakładach produkcyjnych Whirlpool, Winkelmann, Lear, Hoerbiger Automotive. Jego pasją jest szukanie metod, narzędzi i rozwiązań usprawniających sprawne zarządzanie działem, obszarem, firmą, łącząc zdobycze wiedzy teoretycznej z wieloletnim doświadczeniem praktycznym. Szeroko współpracuje z firmami szkoleniowymi dzieląc się swoją wiedzą z zakresu organizacji pracy działu utrzymania ruchu ale także LEAN Manufacturing, czy Six Sigma w zakładach tj. Federal Mogul Dr. Schumacher czy też KGHM.

Piotr Motyka
Piotr Motyka
Project Management Officer
Haerter Technika Wytłaczania

Ekspert odpowiedzialny w firmie Haerter za wdrożenie filozofii Lean Manufacturing oraz controling produkcyjny. W ostatnich latach pracował między innymi w Winkelmann sp. z o.o., Case Tech (obecnie Viskase) oraz jako niezależny konsultant. Posiada kilkuletnie doświadczenie w pracy konsultanta i trenera, prowadzi projekty doskonalące systemy produkcyjne dla firm z branży tekstylnej, samochodowej i kosmetycznej, w Polsce oraz za granicą. Lider licznych projektów optymalizacyjnych, wielokrotnie nagradzany i wyróżniany za osiągniecia. Pasjonat filozofii Lean Manufacturing i Six Sigma, członek Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Mechaników Polskich.

Szymon Jakubowski
Szymon Jakubowski
Szef Działu Inżynierii Fabryki w Volvo Polska i Global Process Manager w Grupie Volvo BUS.

Z firmą Volvo jest związany od 2006 roku. Pracował tam najpierw jako inżynier Utrzymania Ruchu, następnie jako koordynator Utrzymania Ruchu, które zmieniło nazwę na Inżynierię Fabryki. Ukończył studia podyplomowe z Zarządzania Produkcją na wydziale Zarządzania Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie

Tomasz Mendelski
Tomasz Mendelski
Senior Consultant
SEAM Group Europe.

Doświadczony menadżer w zakresie zarządzania technicznego, utrzymania ruchu, zarządzania zmianą oraz restrukturyzacji w przedsiębiorstwach. Posiada duże doświadczenie w tworzeniu i doskonaleniu struktur UR oraz procesów zarządzania technicznego. Posiada doświadczenie w zakresie wsparcia wdrożenia systemów ERP i CMMS/EAM. Wdrażał procedury efektywnego utrzymania ruchu przy wykorzystaniu różnych metodologii i strategii, między innymi: RCM, CBM, TPM. Wdrażał systemy mierzenia efektywności utrzymania ruchu i działu technicznego. Przeprowadził ponad 20 audytów systemów UR oraz stworzył szereg strategii zarządzania procesami technicznymi. Posiada duże doświadczenie w tworzeniu oraz doskonaleniu procesów biznesowych prowadzących do poprawy efektywności i optymalizacji kosztów. Posiada doświadczenie wdrożeniowe oraz doradcze z firm z branż oil & gas, metalowej, spożywczej, chemicznej, automotive, lotniczej oraz stoczniowej. Posiada też bogate doświadczenia szkoleniowe.

Andrzej Skrzypkowski
Andrzej Skrzypkowski
właściciel
AS Instrument Polska

Właściciel firmy AS Instrument Polska od września 2002. Absolwent Politechniki Warszawskiej, wydział Mechaniczny Technologiczny (aktualnie Inżynierii Produkcji) – dyplom magistra w uzyskał 1991 roku, specjalizacja spawalnictwo. W latach 1998-2002 inżynier sprzedaży w firmie SPM Instrument Sp. z o.o., w polskim oddziale SPM Instrument AB. Od roku 2000 wprowadza na polski rynek systemy laserowe Easy-Laser do osiowania i określania geometrii maszyn, Damalini AB - aktualnie Easy-Laser AB.

Obecnie wyłączny przedstawiciel w Polsce firmy szwedzkiej SPM Instrument AB (przyrządy i systemy do diagnostyki maszyn) oraz ponadto autoryzowany Easy-Laser AB (systemy laserowe). Uzupełnieniem oferty są Rayhome Ltd. Wlk. Brytania (laserowo cięte podkładki ustawcze), Hilger u. Kern GmbH Niemcy (ultradźwiękowe detektory przecieków i mierniki naciągu pasa), Schaller GmbH Humimeter Austria (przyrządy i systemy do pomiaru wilgotności powietrza i materiałów sypkich oraz do papieru i kartonu).

Andrzej Skrzypkowski
Marcin Worecki
Prezes World Industry Programming "WIP" Sp. z o.o.

Marcin Worecki, 35 lat, Bielsko-Biała. Z wykształcenia magister inżynier Mechaniki i Budowy Maszyn na Politechnice Śląskiej w Gliwicach. W zawodzie jako konstruktor i koordynator prac instalacyjnych na zakładach przemysłowych od ponad 10 lat. Obecnie przedsiębiorca. Twórca InnerWeb® oraz założyciel Spółki World Industry Programming "WIP". Cechuje się dynamicznym zdecydowanym działaniem, wytrwałością i kreatywnością. Pasjonat własnej pracy.

Organizator:
Partner techniczny:
Partnerzy złoci:
Partnerzy srebrni:
Partnerzy brązowi:
Główny partner merytoryczny:
Partnerzy: